Verleidelijk lekker op een humoristische wijze

BrigitteM 31 juli 2019
Een aantal maanden geleden met veel plezier de eerste feelgood roman, ‘De hot daddy-list’, van Madelein Kersenboom gelezen. Ik kon dan ook niet wachten totdat ik haar tweede roman kon lezen, ‘Verleidelijk lekker’. En net zoals boek één heb ik weer volop genoten en gelachen om dit verhaal.

In ‘Verleidelijk lekker’, met in de hoofdpersoon Ilse, komt eindelijk haar droom uit. Een eigen column in het tijdschrift Claire. Het enige wat Ilse erg tegenstaat is dat ze niet zelf mag bepalen waar ze over schrijft. De column heet ‘Ilses strijd tegen de kilo’s’ waarin ze wekelijks schrijft over het afvallen. Ilse vindt dit helemaal niks. Ze houdt namelijk erg van lekker eten, en denkt dan deze donut kan geen kwaad want ik heb vanochtend zo hard gesport.
Naast een personal trainer in de sportschool moet Ilse ook naar een diëtiste en in gesprek met een psycholoog. Gelukkig wordt Ilse erg gesteund door haar vriendin Kim, die haar motiveert om mee te gaan naar de sportschool. Hier werkt de vriend van Kim, Stef, en krijgt Ilse Jasper als personal trainer aangewezen. De sexy billen van Jasper maken het sporten hierdoor iets leuker.
Naast de wekelijkse column moet Ilse ook een artikel schrijven over Second Love. Tijdens dit korte avontuur komt ze tot een schokkende ontdekking wat het boek een andere wending krijgt.

De titel van het boek komt goed in het verhaal voren. Ilse vindt Jasper haar personal trainer ‘verleidelijk lekker’ en lekker eten is voor Ilse ook ‘verleidelijk lekker’. Daarnaast kaart Madelein Kersenboom een alledaags thema aan. Ilse is een doorsnee Nederlandse vrouw met maat L die zichzelf niet mooi vindt. Ilse probeert in haar column de lezers ervan te overtuigen dat niet iedereen maatje XS hoeft te hebben en dat je mag genieten van lekkere dingen. Veel vrouwen vergelijken zich namelijk met de fotomodellen die wel maatje XS hebben of zelfs nog minder. Dit wordt tijdens het boek op een humoristische wijze beschreven, dat maakt dit boek zo leuk.

Meer recensies van BrigitteM