~ The Better Brother. Dat was jij altijd al. ~

BrigitteM 06 maart 2021
Het daverende succes dat de zussen Priscilla en Chantal van Gastel hadden met hun debuut Zonder jou uit 2016, is niet te vergelijken met het nieuwste boek Vaarwel Roscoe. In een woord wauw! Een specifiek genre kent het verhaal eigenlijk niet, maar dat is in dezen ook niet van belang.

Céla van Gastel vertellen in Vaarwel Roscoe het betoverende verhaal en leven van Roscoe Mulder. Een beroemde acteur die onverwachts overlijdt en daarmee de wereld in shock achterlaat. Niet alleen de wereld is in de rouw, maar ook zijn jongere broertje Rafael en lieve vriendin Livia blijven achter met een intens verdriet en groot gemis.

Het boek kent een mooie opbouw, doordat het bestaat uit brieven die Rafael en Livia aan Roscoe schrijven. Middels deze brieven word je als lezer meegenomen in het hectische leven van Roscoe, maar ook word je meegevoerd naar de jeugd van Roscoe en Rafael en de ambities die Roscoe toen al voor ogen had om de wereld te verbeteren. Roscoe had zijn hart op de juiste plek zitten, maar is dat misschien niet ten koste gegaan van zichzelf? Het gaat uiteindelijk om de persoon die je bent onder de laag van roem.

Het verhaal is intens en bijzonder en dat spat van de bladzijden af. Dat is ook hetgeen wat je als lezer langs de mooie verhaallijn naar de epiloog trekt. Veel te snel sla je dan de laatste bladzijde van het leven van Roscoe Mulder om.

‘Mensen zijn van nature bang voor mislukking, dat was ik ook. Maar mislukking is niets anders dan een kans om iets te leren. En daarom is mislukken altijd duizend keer beter dan het niet proberen.’

Als we bovenstaand advies van Roscoe mee zullen nemen, kunnen we de wereld met zijn allen een beetje mooier laten stralen met de vijf welverdiende sterren.

Meer recensies van BrigitteM