Fluffy alpaca's op zoek naar de liefde

BrigitteM 02 juni 2021
In Wedden dat ik blijf maken we kennis met Debby en haar zus Hilde en gezin. Ze besluiten om de bruisende stad in te ruilen voor een pittoresk dorpje op het Brabantse platteland. Debby koopt hier een boerderij waar ze haar droom wil verwezenlijken, een alpacaboerderij. Alleen loopt niet alles zoals plan, hun komst zorgt voor de nodige opschudding in het dorp.

Marijke Vos heeft met Wedden dat ik blijf weer een heerlijke feelgood weten te schrijven. Vanaf bladzijde één word je meteen ingepakt door het verhaal en wil je het boek niet meer neerleggen. Verder wisselt de nodige humor met flauwe grappen zich af met meer serieuze passages

Daarnaast heeft Marijke Vos een erg beeldende schrijfstijl waardoor je je meteen een beeld kunt vormen van de boerderij met zijn fluffy alpaca’s en de verbouwing van het woonhuis bijvoorbeeld. Debby en haar zus Hilde zijn verder de hoofdpersonages van het verhaal. Ze vormen samen een verhaal, maar daarnaast vormen ze ook met hun nieuwe dorpsbewoners een verhaal waar ze van alles meemaken. De liefde mag hierin natuurlijk niet vergeten worden. Niet alleen de liefde voor de alpaca’s maar ook de liefde waar Debby naar op zoek is in misschien wel de leuke dierenarts die vaak langskomt voor de alpaca’s.

‘Je zou de alpaca’s moeten keuren, niet mij’. Hij haalt zijn blik niet van de alpaca’s af, maar er verschijnen lach rimpeltjes bij zijn ogen.

Wedden dat ik blijf is een feelgood zoals we gewend zijn van Marijke Vos. Een heerlijk verhaal waarin humor en meer serieuze passages zich afwisselen en je je meteen thuis voelt in het Brabantse Koningswoud op de alpacaboerderij.

Meer recensies van BrigitteM