Zon, zee, strand, lekker eten en fijne mensen!

BrigitteM 05 juli 2019
Deel 1 in de veelbelovende nieuwe boekenserie van Debbie Johnson.

In Zomer in het Duincafé wordt je door Laura Walker meegenomen naar het kleine kustplaatsje Dorset. Laura moeder van de twee pubers Lizzie (14) en Nate (12) is twee jaar geleden weduwe geworden. David is toen bij een noodlottig ongeval overleden toen hij van de ladder gleed waarmee hij bladeren uit de dakgoot van het huis aan het vegen was. Sinds dat moment staat Laura haar leven op zijn kop en is de niet meer de moeder die ze al die tijd wel voor haar kinderen was geweest. Wanneer ze de vacature voor kok voor troostrijke maaltijden tegenkomt is ze in staat om na de zesde poging een sollicitatiebrief naar Cherie Moon (eigenaresse van het duincafé) te schrijven.

Samen met haar twee kinderen en hun labrador Jimbo verhuizen ze hun hele hebben en houden om een zomer lang te gaan werken in het duincafé. Hier komt ze er al snel achter dit dat geen doorsnee café is. Bij binnenkomst valt meteen de eclectische inrichting op. Overal hangen houten borden aan de muur met slogans als 'We neme naan dat je marshmallows bij je warme chocolademelk wilt, tenzij je dood bent'. Daarnaast heeft het café een aantal vip-klanten met zo hun eigen wensen qua eten en drinken. Veel van deze wensen zijn niet voor de rest van de klanten te bestellen in het café. Doordat Laura in contact komt met de plaatselijke bevolking van Dorset krijgt ze een hele andere kant van zichzelf te zien en krijgt haar leven een positieve wending.

Ik heb deze zomerse roman met veel plezier gelezen. Het verdriet van Laura in het begin, de zomervakantie in het duincafé, de plaatselijke bevolking van Dorset en de warmte die dit alles uitstraalt maakt mij zeer nieuwsgierig naar deel 2 in deze serie.

Meer recensies van BrigitteM