Infarct

In huize Koukleum lezen wij, met enige regelmaat, waargebeurde verhalen. De korte inhoud van ‘Infarct’ sprak mij erg aan, daarom kochten wij dit boek bij Boekhandel Deurenberg. Ik kon dan ook niet wachten om te starten in dit waargebeurde verhaal.

In ‘Infarct’ is te lezen dat Viggo Waas, tijdens het sporten, plotseling de controle over zijn lichaam kwijtraakt en niet weet wat hij moet doen. Gelukkig is hij niet alleen, maar is zijn trainer Cally bij hem in de buurt. Wat volgt is een proces van herstel, revalidatie en vriendschap.

Als ik begin te lezen merk ik al snel dat het verhaal mij weet te grijpen. De gebeurtenis is natuurlijk schokkend en Viggo én zijn beste vriend en collega Peter nemen mij, als lezer, echt aan de hand mee door het hele proces. Op een bepaald moment, als Viggo aan het herstellen is, werd het verhaal een beetje langdradig en had ik moeite om door te lezen. Op de revalidatie van Viggo word voor mijn gevoel een beetje té diep ingegaan en het boek had hierdoor denk ik een stuk dunner kunnen zijn. Ook had ik, ondanks het verhaal mij in het begin wist te grijpen, moeite met de staccato schrijfstijl. Dit is een schrijfstijl die mij niet echt lekker ligt helaas.

Heb je nu zelf een infarct gehad, of iemand in je omgeving, óf wil je meer weten over de revalidatie na een infarct, is dit echt een interessant verhaal. Dan zou ik het ook echt gaan lezen.

Er zullen vast genoeg liefhebbers zijn van dit boek. Voor mij was het het helaas niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes