Deel twee van een heerlijke, spannende en snelle trilogie!

Carla Kooijman 05 juni 2020
“Een MOORDADIG SPEL, met menselijke pionnen. In dit spel wil je niet belanden, geloof mij!”

Ras Mus is nog maar net bekomen van zijn vorige gruwelijke avonturen (deel 1 Boeman) en is tevreden over zijn nieuw geschreven bestseller en zijn kleine sobere appartement, als hij een alarmerend telefoontje krijgt…
Direct bij het starten van het boek start ook “Het Spel”! Ras Mus is, ongewild, onderdeel van dit spel, een pion op een speelveld waarvan hij de spelregels niet kent. Een vreemd en dodelijk spel waaraan de deelnemers niet vrijwillig meespelen! Een spel waar mensen, ofwel misdadigers, aan de touwtjes trekken van de pionnen. Waaraan ook strikte regels zijn gebonden, alleen onbekend bij de pionnen! Regels met dodelijke afloop als je niet uitkijkt! Klinkt dit een beetje spannend? Meer zenuwslopend, als je onderdeel bent van dit Spel! Ras is, tegen wil en dank, onderdeel van dit spel geworden. En met hem zijn er nog een aantal bekende mensen in Kopenhagen waar de jacht op is geopend. Elke “ronde” lijkt het spel aan veranderingen onderhevig, maar niet minder dodelijk!
Ras, die de eerste ronde overleeft en bij zijn dochter Annelie intrekt omdat hij geen dak meer boven zijn hoofd heeft, voelt zich allesbehalve veilig. Het spel lijkt zich niet tot hem te beperken maar ook op andere bekende mensen is de jacht geopend. Ras speurt naar overeenkomsten tussen de slachtoffers en probeert te achterhalen waarom hij onderdeel van dit spel is geworden en nog belangrijker: hoe hij uit dit idiote spel kan stappen! Als zijn dochter verdwijnt, heeft hij spijt dat hij haar hier in betrokken heeft en gaat op jacht naar het brein van Het spel. Niet wetende hoe dit afloopt maar tot op het bot gemotiveerd om hier een einde aan te maken.
Het Spel, een heerlijke MUSTREAD!
Nog iets over de auteur:
Lineke Breukel emigreerde in 2012 van het drukke Nederland naar het rustige leven in Zweden, waar ze veel meer tijd wilde vrijmaken voor het schrijven van boeken. Ik heb Lineke in eerste instantie “online” leren kennen. Via de Verzoekboeken die ze via Facebook, met ideeën van iedereen die hieraan mee wilde werken, schreef. Daar heb ik vooral haar schrijfcapaciteiten leren kennen. Helder, analytisch en schrijvend in een moordend tempo! Ondertussen het overzicht nooit kwijtrakend. Intussen ben ik meerdere keren proeflezer geweest voor de boeken van Lineke en ik moet zeggen dat ik haar schrijftalent bewonder en er iedere keer ook iets van opsteek! Intussen heb ik het manuscript van deel drie alweer gelezen en ook dat is weer een dikke Mustread! Lineke heeft bewezen dat ze in Zweden de rust en tijd heeft gevonden om zeer productief te kunnen schrijven! Alleen al dit jaar verschijnen er drie boeken van haar hand: Het Spel (verscheen in januari), deel drie van Ras Mus (binnenkort) en dan nog een derde verzoekboek!

Meer recensies van Carla Kooijman