Een prachtig verhaal

Carla v O 25 augustus 2019
Een prachtig verhaal, in briefvorm, over het leven in New York rond 1940 met name in de theaterwereld. Dit is wel een boek waarbij je echt even door moet zetten. Het eerste gedeelte is lang niet zo mooi als de rest van het boek. De hoofdpersoon, Vivian, wordt als 19-jarige vrouw door haar ouders naar een tante in New York gestuurd. Haar tante, Peg, is eigenaresse van een theater in Manhattan. Vivian voelt zich hier al heel snel thuis en doordat ze goed kan naaien, kan ze hier ook aan de slag. Samen met vriendin Celia deelt ze een kamer boven het theater. Tijdens het lezen blijf je je afvragen hoe het zit met Angela, de persoon aan wie Vivian de brieven schrijft. Dit maakt het boek bijzonder en hierdoor weet Elisabeth Gilbert je toch te boeien tot het einde. Een boek waar heel veel thema’s in voorkomen, zoals avontuur, theater, romantiek, oorlog en liefde, en dat maakt het zeker tot een interessant boek.
Ik heb dit boek mogen lezen voor Hebban Buzz, en heb het uiteindelijk 4 sterren gegeven, 3 voor het eerste gedeelte en 5 voor het einde.

Meer recensies van Carla v O