Een cosy-crime die je hersens op volle toeren laat draaien

Caroleest 19 april 2024
Deze heerlijke cosy-crime is het eerste deel van de nieuwe misdaadserie Miss Austen van Jessica Bull.

Het is 1795, het tijdperk van de Engelse Regency-periode en de jonge Jane Austen is slim, vurig en zoals de meeste dames op zoek naar een echtgenoot. Maar als Jane tijdens een galafeest het dode lichaam van een vrouw ontdekt in een kast, kan ze niet zwijgzaam toezien hoe haar geliefde broer Georgie wordt beschuldigd van deze moord. Jane zet alles op alles om ervoor te zorgen dat Georgie veilig is en zijn onschuld bewezen wordt. Helaas is dat voor een jonge vrouw in deze tijd moeilijker dan Jane had gedacht. Hoewel er steeds meer verdachte bij komen, bijt Jane zich in de zaak. Zal ze achter de dader komen?

Aan het begin van het boek word de familie Austen aan je voorgesteld. Het lijkt veel, maar tijdens het verhaal leer je ze snel genoeg kennen en uit elkaar houden.

De prachtige cover trok gelijk mijn aandacht, het heeft een vleugje mysterie en samen met de titel werd ik nog nieuwsgieriger naar het verhaal.

Jessica Bull heeft een vlotte, beeldende en heel gedetailleerde schrijfstijl. De spanning word goed opgebouwd en je ontdekt steeds meer puzzelstukjes. Hierdoor kreeg ik ook steeds meer verdachte op mijn lijstje. Naarmate je verder in het verhaal komt, leer je de verhouding tussen Jane en haar familie ook steeds beter kennen.

De brieven die Jane aan haar oudere zus schrijft bevatten ook een samenvatting aan informatie. En de manier waarop ze haar brief afsluit is heel vindingrijk en doordacht.

Deze cosy-crime laat je hersens op volle toeren draaien, want bijna iedereen heeft wel een geheim of een motief om de dader te zijn. De heerlijke plottwists zetten je meermaals op het verkeerde been.

Voor de liefhebbers van historische romans met een detective twist erin, kan ik dit boek echt aanraden.

Ik ben heel benieuwd wat voor avontuur Jane in het vervolg gaat beleven.

Meer recensies van Caroleest