Technische thriller met minimale spanning

Caroleest 29 april 2024
Na het lezen van de flaptekst had ik best wel hoge verwachtingen van dit boek. Ik dacht dat het meer zou gaan over spionage en geheime projecten met een hoge spanningsopbouw naar een knetterend einde toe.

Helaas kwamen mijn verwachtingen niet uit. Ondanks dat het verhaal spannend begint, ebt dat snel weg en begint het technische gedeelte wat meer overheersend is dan de spanning. Op dat moment zit er ook totaal geen vaart meer in het verhaal. Ik heb dit boek gelezen met de leesclub en moet eerlijk zeggen dat als ik het niet met de leesclub las ik het niet had uitgelezen. Er was enorme doorzettingskracht voor nodig, ik ben zelfs halverwege overgestapt op het audioboek.

Als je geïnteresseerd bent en verstand hebt van kernfysica is dit boek echt een aanrader. Er word technisch heel veel uitgelegd hierover, maar daardoor stagneert de spanning en lijkt het wel alsof je een studieboek zit te lezen.

Misschien dat een vorige boek van Natasha Pulley mij beter zal bevallen, maar op dit moment heb ik daar nog geen behoefte aan.

Meer recensies van Caroleest