Toscaanse Dromen deel 2

Caroleest 21 april 2024
Van sixpack tot schoonmoeder is het tweede deel van de Toscaanse dromen serie van Liza van der Peijl.

Na het lezen van het eerste deel Van poepluiers tot Pavarotti, was ik heel erg benieuwd wat Mare in het tweede deel weer allemaal voor haar kiezen zou krijgen. Zo onwijs leuk dat ik van Loft Publishing mee mocht doen aan deze blogtour.

We gaan verder waar we bij het eerste deel gestopt zijn. Mare en Alex hebben een huis in Italiƫ gekocht en dat gaat toch heel anders dan in Nederland. Alex neemt naast zijn drukke baan ook de hele verbouwing op zich. Mare is druk bezig met haar concerten, nieuwe projecten en de opvoeding van de kinderen. Nadat Mare een ongelukje heeft gehad met haar enkel, krijgt ze onverwachts hulp van een knappe tuinman, nou zeg maar een ongelooflijke sexy tuinman. En daar is Mare niet ongevoelig voor. Tot overmaat van ramp staat haar schoonmoeder Teresa La Terribile ook nog eens onverwachts met een paar hutkoffers voor de deur. Dat voorspelt niet veel goeds, en voor hoelang denkt ze wel niet te blijven?

De cover is zo mooi zomers, en past heel goed bij het eerste deel. Van deze covers word je toch gewoon vrolijk.

De schrijfstijl is levendig, beeldend, heel gedetailleerd en met een dosis humor. Ik vond het iets minder vlot dan het eerste deel, maar zodra de schoonmoeder op het toneel verschijnt is de humor verdubbeld.

We lezen vanuit Mare, die nog steeds heerlijk chaotisch en onhandig is, wat er weer voor zorgt dat ze in hilarische situaties belandt. Haar schoonmoeder is echt een loeder eerste klas, of ze het nu expres doet of echt niet beter weet daar ben ik nog niet achter, maar pfff wat zou ik die graag eens de waarheid willen zeggen. Mare is in dat opzicht gewoon te lief om te doen, hoewel ik haar ook begrijp als ze zegt dat het de taak van Alex is. Het is tenslotte zijn moeder.

En dan zijn daar weer die plottwisten, die het verhaal zo heerlijk onverwachts een andere richting in sturen dan je in gedachten had. Zo leuk om tijdens het lezen weer verrast te worden. Om van die cliffhanger aan het einde van het verhaal nog maar te zwijgen. Hiermee kan je in het derde deel echt alle kanten op. Dit zorgt ervoor dat ik heel nieuwsgierig ben wat er allemaal in het derde deel gaat gebeuren.

Waan je in Toscane met de eerste twee delen van Toscaanse dromen van Liza van der Peijl. Dan krijg je een rondleiding door Italiƫ, aan knappe mannen geen gebrek, chaotische en hilarische situaties en naast romantiek ook een beetje spice.

Meer recensies van Caroleest