Wat zou jij doen als je ontdekt dat je man een affaire heeft?

Caroleest 23 april 2024
Carrie Allsop ontdekt dat haar man een affaire heeft. Na veel wikken en wegen besluit ze niet om haar man hiermee te confronteren maar ze schrijft een brief aan David de andere bedrogen echtgenoot. Hun briefwisseling maakt duidelijk hoe lang de affaire al aan de gang is en alle pijnlijke details hiervan. Maar hun brieven zorgen ook voor troost bij elkaar, dit onderwerp kunnen ze met niemand anders bespreken en dat schept een hechte band. Maar hoe ver kunnen ze gaan, en wat betekent dit voor hen?

Dit is mijn eerste boek van Taylor Jenkins Reid, maar na het lezen van dit verhaal ben ik heel nieuwsgierig geworden naar haar volgende boeken.

Deze novelle is heel realistisch, het zou iedereen kunnen overkomen en dat maakt het juist zo mooi. Er komen verschillende emoties langs die heel goed te voelen zijn tijdens het lezen. Hoewel het nog geen 100 pagina’s zijn, leest het als een volwaardig verhaal.

De schrijfstijl is vlot, levendig, rauw, origineel en heel beeldend. Door het lezen van de brieven over de affaire, maar ook over de gevoelens van de bedrogen echtgenoten komt het echt binnen. Het is niet mooier gemaakt dan het is, het is echt.

Dit boek heb ik tijdens het wandelen geluisterd en misschien dat het daardoor nog realistischer binnenkwam, want de stemmen zijn zo goed gekozen.

Dit is een heel mooi verhaal dat je heerlijk tussendoor kunt lezen, op elk moment van de dag. Even me-time, geniet ervan. Het is echt een aanrader.

Meer recensies van Caroleest