Weer een spannende thriller met een verrassend slot van Stoffels

Cees van der Pol 01 april 2024
Mystery Guest is een YA-thriller voor lezers van 13-16 jaar, Maren Stoffels schrijft al jaren spannende jeugdthrillers en steeds weer weet ze een ander (en meestal origineel) plot te bedenken. Zo'n plot trekt je snel in het verhaal. Een moord, een verkrachting, een vriendinnenrelatie en een spel dat een Mystery Guest wil spelen met Mirza. Die houdt wel van een spelletje maar ze had beter moeten weten.
Al op de eerste bladzijde lees je dat Mirza vermoord is, maar wie het heeft gedaan is de kern van deze 100% Whodunnit. En ik moet toegeven dat ik het verrassende plot zoals Maren Stoffels dat geeft, ook niet had voorzien, totdat....

Het boek heeft een heerlijke bladspiegel, met korte hoofdstukjes en weergaven van appjes, waardoor je als lezer door het boek vliegt. Ik denk dat een geconcentreerde lezer niet meer dan twee uur nodig heeft om het eind te bereiken. Dat is natuurlijk fijn als je een boek voor school moet lezen. Ik vind het spannende verhaal geschikt voor lezers van 13-16 jaar, Onderbouw van havo en vwo en misschien ook wel de eindexamenklas van Mavo-4.
Mooi verjaardagscadeautje voor je vriendinnen of doe het anders jezelf cadeau. Vraag het je ouders voor de kerst of voor een mooie cijferlijst.

By the way : op de website van scholieren.com vind je een boekverslag van dit boek. Wel eerst het boek lezen natuurlijk.

Meer recensies van Cees van der Pol