Prettig leesbaar verhaal met een feelgood twist en een randje spanning!

Celesta Prinssen 02 oktober 2021
Voor Loft Books mocht ik de net verschenen roman Mag ik bij jou lezen, een e-book van Sanne Hillemans, een schrijfster waar ik nog niet eerder iets van las. Ik dacht dat ze debuteerde met deze titel, maar een bezoekje aan haar website leerde me dat ze in eigen beheer al meerdere verhalen heeft uitgebracht, wat leuk!

Mag ik bij jou vertelt het verhaal van Amanda die het, zo op het oog, aardig voor elkaar heeft. Ze werkt als makelaar op het kantoor van haar vader en heeft een leuke vriend. Wanneer ze er echter achter komt dat een van moord verdachte jongen haar oude jeugdvriend Roan blijkt te zijn én deze jongen zomaar opeens voor haar neus staat, slaat de schrik haar om het hart. Roan heeft hulp en onderdak nodig en wat doe je in zo'n geval? Geloof je in zijn onschuld? Help je hem? Het is en blijft toch een vriend van vroeger waarmee je veel mooie tijden hebt beleefd, of spelen er ook nog andere gevoelens mee?

Dit boek valt een beetje in de categorie 'Cozy-Crime' denk ik. Het is een prettig leesbaar verhaal met een echte feelgood twist en natuurlijk een randje spanning. Haar schrijfstijl is ongecompliceerd, fris en leest heel fijn. Je vliegt dan ook door het verhaal. Het einde is geen al te grote verrassing, je krijgt al snel een idee welke richting het verhaal heen gaat, maar dat deert niet. Het is een einde zoals het hoort te zijn, gelukkig en mooi afgerond. Kortom, ik heb erg van dit boek genoten en vooral de combinatie van feelgood en een stukje spanning maakt dat ik het met veel plezier gelezen heb!

Meer recensies van Celesta Prinssen