Een absolute aanrader voor iedereen die houdt van antiek, kopjes Engelse thee, scones en een vleugje romantiek!

Celesta Prinssen 06 augustus 2023
In een opperbeste stemming keert Molly terug van een zakenreis. Yes, die opslag is in de pocket! Het kan bijna niet anders of ze maakt promotie, dus geheel in het nieuwe gekleed (inclusief killer heels uiteraard!) schuift ze fris en fruitig aan bij haar manager, klaar voor het goede nieuws. Goed nieuws blijkt echter ver weg als blijkt dat ze in plaats van promotie de zak krijgt. Het is gedaan, klaar met haar baan als redacteur. Met een humeur tot ver onder het vriespunt keert ze op haar loeihoge (en veel te dure) hakken huiswaarts, recht in de volgende dramatische gebeurtenis van de dag: haar vriend verbreekt hun relatie. Binnen enkele uren is Molly niet alleen werkloos, maar ook dakloos. Wat moet ze nu?

Molly keert terug naar haar ouders waar zich al gauw een tijdelijke oplossing aandient. Molly vertrekt naar de cottage van haar tante in Somerset, die met een nieuwe vlam richting het buitenland vertrekt en een oppas voor haar zo geliefde huis zoekt. Molly ziet het als een tijdelijke oplossing, een moment van bezinning en tijd om haar wonden te likken. Echter aangekomen in Somerset blijkt dit rustige kalme leven haar aangenaam goed te doen en sluit ze de bewoners in haar hart. Als ze vervolgens ook nog de geweldig knappe Atlas leert kennen lijkt het geluk Molly haar weer toe te lachen en wanneer de tv-opnamen van een beroemd kunst,- en antiekprogramma naar het dorp komt brengt dat zowel sensatie als de vriendelijke presentator James naar het mooie Somerset. Kan Molly haar sores vergeten op het Britse platteland, of blijkt met de komst van Atlas haar wereld alleen nog maar meer op z’n kop te worden gezet? En wat moet ze nou toch met James?

Het debuut van schrijfster Hilde Veeren en tevens eerste deel in een nieuwe serie leest als een trein. De vlotte ongecompliceerde schrijfstijl, niet al te lange hoofdstukken en beeldende manier van vertellen maakt het boek heel plezierig om te lezen. Je voelt de liefde die de auteur zelf ook heeft voor al dat Brits is door het hele verhaal heen en je waant je voor even op het heerlijke Engelse platteland. Origineel vind ik het feit dat, naast een hoop bestaande (en soms ook typisch Engelse) verwijzingen naar boeken, muziek en TV programma’s er een mooie rol is weggelegd voor antiek, leuk gevonden en heerlijk om te lezen.

Het verhaal heeft me heel wat prettige leesmomenten bezorgt en is een absolute aanrader voor iedereen die houdt van antiek, kopjes Engelse thee, scones en een vleugje romantiek. Ik kijk dan ook uit naar het tweede deel in deze serie! Zoek je nog een prettig boek voor in je vakantiekoffer? Stop met zoeken en stop Duinroos in je koffer. Succes gegarandeerd!

Meer recensies van Celesta Prinssen