Een aanrader voor de jongere lezers

Chantal Hutchison 03 augustus 2020
In dit los te lezen zevende deel van de Kid Lawyer serie gaat Theo Boone weer aan de slag met een nieuwe zaak.

Woody Lambert heeft het thuis moeilijk. Hij haalt op school slechte cijfers en nu is zijn broer Tony ook nog op proef vrijgelaten uit de gevangenis, waar hij vastzat voor drugsbezit. Op een avond gaat het mis als Woody en zijn broer bij een vriend van hem instappen, terwijl ze al bier drinkend door Strattenburg rijden. Wanneer Tony’s vriend Garth besluit om nieuw bier te halen bij een avondwinkel en daarvoor de verkoper bedreigt met een nepwapen, loopt het uit de hand. Ondanks dat Woody en Tony niets met de overval te maken hebben, worden ze beiden gearresteerd als medeplichtige. Voor Woody betekent dit dat hij zonder de juiste hulp op zijn dertiende al in de jeugdgevangenis belandt. Zijn vriend Theo Boone, die graag advocaat wil worden, zal hem moeten helpen. Hij is dan nog wel geen echte advocaat, maar Woody heeft direct zijn hulp nodig. Want als niemand het doet, wat zal er dan met zijn vriend gebeuren?

De medeplichtige begint veelbelovend met een gevaarlijke overval, waar de mensen die opgepakt worden, niets mee te maken hebben. Het verhaal ging wat mij betreft iets te snel. Ik had liever wat meer opbouw in het verhaal gezien. Dat maakt dit boek echter niet slecht, verre van dat zelfs! Er zit genoeg spanning in het boek om je aandacht vast te houden. Wanneer de schrijver dit verhaal uitgebreider had beschreven, was het nog spannender geweest en was je meer over de personages te weten gekomen. Nu kwamen sommige personages nog iets te oppervlakkig over. Wat ik zeker leuk vond aan De medeplichtige, was dat er ook feiten in beschreven worden over de advocatuur en met name rechtszaken waarvan ik niet wist dat het zo zat. Hierdoor leer je er ook nog iets bij wanneer je dit verhaal aan het lezen bent.

Ik vond De medeplichtige een fijn boek om te lezen. Het is zeker een aanrader voor de jongere lezers. Die zullen hoogstwaarschijnlijk van dit verhaal genieten. Ik geef het boek dan ook een dik verdiende drie en halve ster.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison