Beeldend en informatief

ChantalH 01 oktober 2023 Hebban Team
Dit boek gaat niet alleen over dinosauriërs, maar ook over alle aanverwante dieren en ook planten komen aan bod. Melanie During vertelt vanuit haar interesse en belevingswereld over de tijd voor ons bestaan.
Hoe zag de wereld eruit en wie leefde er toen. Dit doet zij op een heel beeldende manier aan de hand van een tijdlijn met als vergelijking het leven van een 100-jarige. Zelfs voor een leek is het goed te volgen. Ze geeft mooie voorbeelden, waardoor het heel begrijpelijk is. Ik heb nog nooit zoveel over deze periode gelezen en geleerd. Het boek heeft een zeer goede opbouw en zit heel logisch in elkaar. Het begint met wat haar ertoe heeft gebracht om paleontoloog te worden. Geleidelijk aan introduceert ze de verschillende soorten dieren, waaronder de dinosauriërs. Dan beschrijft ze de tijden en hoe de wereld er destijds uitzag en dan komt ze uit bij de verschillende uitstervingen. Dit is een heel leerzaam en interessant boek. Ik heb het met heel veel plezier gelezen.

Meer recensies van ChantalH