Verrassende personages

ChantalH 31 oktober 2023 Hebban Team
Cassie Raven is een obductie-assistente in Londen. Op een dag ligt haar lerares op haar tafel. Dit is een hele schok. Waarom is zij plotseling zo jong gestorven? Waarom reageert haar zoon zo afstandelijk? Is het wel een ongeval, zoals de patholoog zegt?

Cassie heeft geen gemakkelijk leven gehad. Ze heeft een tijd in kraakpanden gewoond en ziet eruit heel stoer uit. Maar onder de oppervlakte is ze een heel gevoelige jonge vrouw. Dit ziet rechercheur Flyte uiteindelijk ook. Want er gebeuren vreemde dingen rond het mortuarium. In eerste instantie ziet Flyte Cassie als verdachte, maar gelukkig veranderd dat in de loop van de tijd.

Ik vind dit een heel verrassend boek. Dit keer niet uit het gezichtspunt van de politie, maar vanuit de obductie-assistente. Heel mooi gedaan. Met daardoor andere inzichten en uitgangspunten. Naarmate het boek vordert leer je Cassie steeds beter kennen. Ook de wereld om haar heen wordt steeds duidelijker. En waar ze zelf vandaan komt en wat ze heeft meegemaakt wordt beetje bij beetje onthuld. Het oogt allemaal heel realistisch. Ook al denk je op een gegeven moment te weten wie wat heeft gedaan, doet dit geen afbreuk aan het verhaal en blijft het spannend. Rechercheur Flyte leer je ook wel een beetje beter kennen. Ik hoop meer over haar te weten te komen in een volgend boek uit deze nieuwe reeks. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en kijk uit naar het volgende deel.

Meer recensies van ChantalH