Kun je ongestraft moorden terwijl je slaapwandelt?

ChantalH 01 februari 2024 Hebban Team
De schrijfster Anna Ogilvy steekt uit het niets haar twee beste vrienden neer. Daarna valt ze in een diepe slaap en wordt de komende vier jaar niet meer wakker. Ze lijdt aan een zeldzame aandoening, het berustingssyndroom. Hierdoor wordt ze De schone slaapster genoemd. Het OM wil het mysterie Anna O oplossen en vraagt forensisch psycholoog Dr. Benedict Prince haar wakker te maken. Hij is zeer geïntrigeerd door het verhaal van Anna O. Wat is er die nacht gebeurd. Door dit te onderzoeken komen ze beide in gevaar.

Het verhaal kent een zeer goede opbouw. De karakters zijn mooi uitgewerkt. Je zit heel snel in het verhaal, doordat er met flashbacks wordt gewerkt en er fragmenten uit een dagboek worden gebruikt. Hierdoor kom je steeds beter te weten wat er eigenlijk is gebeurd. Toch is niet alles wat het lijkt en zit er een hele goede twist in het verhaal. Daardoor is het einde heerlijk onvoorspelbaar. Ik heb genoten van Anna O. Ik heb er zeker slapeloze nachten van gehad. De vraag of Anna O schuldig of onschuldig is moet je zelf maar beoordelen door het boek te lezen. Ik heb er in ieder geval van genoten.

Meer recensies van ChantalH