Leuk eerste deel van Hercule Poirot

ChantalH 07 februari 2020 Hebban Team
Dit is het eerste deel van Agatha Christie met Hercule Poirot. Dit is ook goed te merken. Bekende personages uit latere delen worden in dit deel geïntroduceerd en voorgesteld. Ik had nog nooit een boek van Hercule Poirot gelezen. Ik heb wel de serie op tv gezien, met David Suchet. Ik moet zeggen dat ze David erg goed gecast hebben voor Hercule Poirot, hij heeft de zelfde maniertjes als in het boek. Normaal gesproken vind ik het vervelend om niet eerst het boek te lezen, maar in dit geval was het wel oké. Agatha Christie omschrijft de maniertjes van Poirot geweldig. Ook de omgeving en de tijd waarin het zich afspeelt beschrijft ze fantastisch. Je ziet het zo voor je. Het was een heel leuk boek voor tussendoor. Geen bloedstollende thriller, maar een ouderwetse whodunnit. Heel leuk om te lezen. Ik heb ervan genoten. Zeker een aanrader.

Meer recensies van ChantalH