Vergane glorie van Hollywood

ChantalH 28 september 2020 Hebban Team
In mocht dit boek vooruitlezen van Uitgeverij Ambos/Anthos. En daar heb ik zeker geen spijt van gehad. Het boek straalt de vergane glorie van Hollywood uit. Dit aan de hand van het leven van Evelyn Hugo, een groot Hollywoodicoon. Zij verteld haar levensverhaal aan Monique, een jonge journaliste die dit verhaal gebruikt voor een betere baan. Evelyn trouwt zeven keer. Het boek is dan ook opgedeeld in deze zeven delen en iedere week kreeg ik een echtgenoot te lezen. Dit was een hele leuke ervaring. Je las iedere week een afgerond geheel. Je was wel steeds benieuwd naar het volgende hoofdstuk, de volgende echtgenoot. Ieder verhaal van iedere echtgenoot wordt heel levendig beschreven. Evelyn heeft een bewogen leven gehad en dat wordt steeds duidelijker naarmate je meer echtgenoten leest. Je leeft echt met haar mee ook al zegt ze steeds dat ze geen aardig persoon is. Dit blijkt ook wel als alle echtgenoten aan bod zijn geweest en er een flinke ontknoping volgt. Dit had ik niet zien aankomen. Ondanks dat Evelyn zichzelf niet als een aardig persoon beschouwd kun je haar keuze begrijpen. Je keurt deze keuzes niet altijd goed. Ik heb echt genoten van deze ervaring en van dit verhaal. Ik heb het idee dat ik iedere maandag nog steeds zit te wachten op een nieuwe echtgenoot. Ze had er van mij nog wel een paar mogen trouwen.

Meer recensies van ChantalH