Is een sterke broederband genoeg

ChantalH 23 maart 2020 Hebban Team
Alan Gratz is een schrijver van spannende jeugdboeken. Ze zijn zo geschreven dat jong en oud er van kan genieten. Dit verhaal gaat over twee broers, waarvan de ene broer Darius wordt beschuldigd van terrorisme en de andere broer Kamran geloofd dit niet. Als Kamran zijn broer op tv en op YouTube ziet, ziet hij dat zijn broer hem geheime berichten stuurt. Hij weet zeker dat Darius onschuldig is. Vanaf het moment dat Darius op tv is geweest kijkt iedereen hem met de nek aan, zijn vriendin maakt het uit met hem en zijn beste vriend staat ook niet vierkant achter hem. Het boek laat heel goed de twijfel zien die ook Kamran treft. Is zijn broer nu wel of niet schuldig. Het boek is heel vlot en spannend geschreven en echt niet alleen voor jongeren. Alan Gratz weet heel goed de grimmige sfeer weer te geven waarin Kamran zich bevind. De korte hoofdstukken lezen vlot waardoor de spanning steeds aanwezig blijft. De hoofdpersonen worden goed neergezet door Alan Gratz. Je leeft echt met ze mee. Sommige personages blijven wat schimmig, maar dat heeft met het verhaal te maken. Dan is prima. De cover is heel erg toepasselijk. Bovenaan zie je Darius als Amerikaanse soldaat en onderaan staat in spiegelbeeld Darius als terrorist. Heel erg mooi gedaan. Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen.

Meer recensies van ChantalH