Heerlijke bloemlezing voor tussendoor

ChantalH 26 april 2019 Hebban Team
Vic van de Reijt heeft dit boek samengesteld uit verschillende gedichten, sterke verhalen, limericks, etc. Hij wilde een bloemlezing samenstellen zonder moralistische poëzie. En dat is hem aardig gelukt. Niet elk gedicht is even spitsvondig, maar ze zijn allemaal leuk om te lezen. Dit boek is heel erg geschikt om zo nu en dan eens in te bladeren en een paar gedichten te lezen. Het boek is opgesteld in verschillende hoofdstukken. Hieronder staan gedichten met een bepaald thema bij elkaar. Zo begint hij met Een waarschuwing vooraf door naar Humor voor beginners, Sterke verhalen, etc naar De kleine kaart. Dit is een herziene uitgave en nu staat ook Annie M.G. Schmidt erin. Eerder mocht ze niet in dit boek worden opgenomen van haar uitgever. Maar zij hoort er heel zeker bij. Ik heb met heel veel plezier in deze bloemlezing gebladerd en gelezen. Zeer de moeite waard.

Meer recensies van ChantalH