Charisaa 23 juli 2020
Chantal van Gastel heeft haar hele leven al geschreven. Ze is begonnen met korte verhalen voor diverse tijdschriften. Door een schrijfwedstrijd van het Magazine Yes is ze overgegaan op het schrijven van haar eerste roman 'Zwaar Verliefd'. Een goede Nederalandse chicklit. Zwaar beproefd is het vervolg hiervan.

Ook hier volgen we het leven van Isa & Ruben die we in Zwaar Verliefd hebben leren kennen als koppel. En wat doe je als vrouw als je vriend een lekker ding is en je nog steeds eigenlijk niet kunt geloven dat hij ook gek is op jou? Samenwonen! Als Isa eindelijk een beetje gewend blijkt te zijn aan het idee dat Ruben echt bij haar hoort, zamelen de situaties elkaar op die dit in twijfel laten trekken en je toch op het verkeerde been zetten. Ruben gaat samen werken met zijn zeer knappe ex-vriendin en Isa maakt steeds langere dagen in de dierenartspraktijk onder toeziend oog van haar nieuwe baas Hugo. Als Isa dan ook nog eens wordt betrokken bij een zeer ingewikkelde operatie, zien de twee geliefdes elkaar alleen nog maar als ze 's avond bij elkaar in bed kruipen. Krijgt jaloezie de overhand in hun relatie? Is de relatie wel bestand tegen opdringerige collega's? Durft Isa zich 100% over te geven aan de relatie met Ruben door zichzelf te gaan zijn?

Wauw, Chantal did it again! Ook in dit tweede deel weet ze herkenbare en realistische situaties te schetsen, wordt je vanaf de eerste bladzijde direct in het verhaal meegenomen en blijf je tot aan het eind genieten van het leven dat Isa en Ruben leven. Weer een heerlijk feelgood boek om bij weg te zwijmelen en op en top mee te genieten. Isa's onzekerheid is denk ik voor menig vrouw wel herkenbaar, misschien soms een beetje overdreven beschreven maar dat maakt het juist een heerlijk boek.

Chantal's schrijfstijl is zeer prettig, makkelijk en luchtig geschreven en vlot te volgen met een flinke doos humor erin verwerkt.. Dat maakt dat je als een speer door het verhaal heengaat. Zelf kon ik hem amper aan de kant leggen, ik wilde verder blijven lezen om te zien hoe het leven van de twee tortelduifjes verder zou lopen. Komt alles goed of krijgt jaloezie toch de overmacht? Op naar het vervolg, deel 3!

Conclusie: Heerlijk vervolg op Zwaar Verliefd, heerlijke chicklit, zeker de moeite waard om te lezen!

Meer recensies van Charisaa