Betoverend

Charlyonbooks 30 juli 2019
Een betoverende stad vindt Cees Nooteboom Venetië en hij schreef er ook een betoverend boek over.

In prachtige volzinnen neemt hij je mee tijdens zijn wandelingen door deze stad. Hij dompelt je onder in de geschiedenis, kunst en schoonheid van deze eeuwenoude stad. Ver voorbij het cliché van de stad als toeristisch pretpark. Na het lezen van dit boek het vaste voornemen om in zijn voetsporen meerdere dagen in Venetië door te brengen.

In lange, melodische zinnen weet hij de stad in al zijn pracht en praal, de rafelranden en haar geschiedenis tot leven te brengen. Voor mij was dit het eerste boek van Cees Nooteboom dat ik gelezen heb, maar heb me vast voorgenomen om bij iedere reis die ik ga maken te kijken of hij er een boek of verhaal over geschreven heeft. Een betere reisgids ken ik niet.

Meer recensies van Charlyonbooks