Hoera, de meeste mensen deugen

Charlyonbooks 11 juli 2020
Hij lag er al een tijdje maar dacht door het lezen van interviews en podcasts de essentie al wel te hebben begrepen. Maar bij lezen bleek het betoog gelaagder dan ik had gedacht en heerlijk leesbaar.

Het betoog valt voor een groot deel samen met een expliciet besluit dat ik al veel eerder in mijn leven heb genomen, namelijk dat ik altijd uit ga van het goede in de mens. Fijn om nu onderbouwd te zien dat dat ook kan, sterker nog het al oude spreekwoord "wie goed doet, die goed ontmoet" blijkt ook waar.

Voor mij een eyeopener dat we toch heel veel impliciet onze maatschappij en werkomgeving inrichten alsof de meeste mensen niet deugen en dat dat dan ook zulk gedrag oproept. Ga ik zeker wat mee doen in mijn dagelijks leven.

Absoluut een aanrader, laat je niet afschrikken door de omvang van het boek, het is heel levendig geschreven waardoor het gemakkelijk leest.

Meer recensies van Charlyonbooks