Het meisje dat alles goed zal maken

Charlyonbooks 12 februari 2020
Als de naam van de schrijver niet op de kaft had gestaan, dan nog had je onmiddellijk geweten dat dit boek door Griet Op De Beeck was geschreven. Ze heeft een heel herkenbare klank, warm en dichtbij, maar ook qua thematiek en setting is het dichtbij "Vele Hemels boven de zevende"

Dit verhaal draait om Mona, die je volgt in drie fases in haar leven; als kind, als 24 jarige en als 35 jarige. Mona groeit op met een strenge moeder en een afwezige vader. Haar moeder sterft al vroeg en dan komt er een veel aandacht eisende stiefmoeder. Mona is, net als Eva in Vele Hemels boven de zevende, het meisje dat alles goed zal en wil maken. Daar zit pas heel aan het einde een klein beetje ontwikkeling in en dan nog blijven het hele vriendelijke,, kleine stapjes.
Waar voor mij Vele Hemels boven de zevende uiteindelijk het verschil maakte was door de prachtige manier waarop bepaalde situaties en gevoelens onder woorden gebracht werden. Dat miste ik in dit boek waardoor het een nogal vlak verhaal werd.

Meer recensies van Charlyonbooks