Mooie historische roman

ChiaraVisconti 30 juni 2019
Ik ben niet eens van historische romans, dus niet meteen voor de hand liggend voor mij om het boek te lezen. Maar een vriendin attendeerde mij op de schrijfster (die kennelijk nog meer historische romans heeft geschreven) en dan ben ik er toch maar aan begonnen. Ook omdat wij toen in verlof waren in de regio Carcassonne, wat het natuurlijk tot een heel bijzonder leeservaring maakte.
Door mijn vakantie kon ik dit boek hoe dan ook gemakkelijk uitlezen.
Van zodra je aan het verhaal begint, wordt je meegenomen naar de sfeer van toen, met name in Carcassonne (in het jaar 1562) . Het speelt zich vooral af tussen de Hugenoten & de katholieken die een verbeten geschiedenisoorlog voeren. Minou ontmoet toevallig een hugenoot en het verhaal is vertrokken. Het duur wel even, maar het wordt degelijk opgebouwd. Door de korte hoofdstukken gaat dit ook wel weer snel genoeg. Elk hoofdstuk speelt zich af in een stad en of dorp. Het verhaal van Minou, haar vader, broer, zus & natuurlijk ook de hugenoot Piet is erg meeslepend! In het begin van het boek staat een lijstje met de belangrijkste personages.
Conclusie: ook als je niet per sé van historische verhalen houdt, dan is dit het mooi boek. Dit smaakt naar meer en ik ga zeker ook haar andere boeken lezen!

Meer recensies van ChiaraVisconti