Mooie feelgood met een tikkeltje meer

cindy2010 03 mei 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover is eenvoudig en eigenlijk ook wat mysterieus, een dame in het wit waarvan het gezicht bedekt is met een witte bloem…Iemand zoekt de rust en de stilte op.

Het verhaal gaat vooral over Lucas Vermeer, een knappe sportanker, getrouwd met Sonja en vader van 3 kinderen en Ana Vargas een vrouw die ongelukkig is in haar huwelijk met Nick die toch wat narcistische kantjes heeft. Ana wilt terug liefde voelen.
Op een dag krijgt ze een berichtje van Lucas en ze vindt het fijn om die aandacht te krijgen. Ze beginnen naar elkaar flirterige berichtjes te sturen en willen elkaar eigenlijk ook zien en vooral
elkaar voelen.
Ondertussen krijgen we op sociale media het verhaal te horen van De Poppenspeler en Ana beseft dat het iemand is die ze kent. Maar wie is het? Lucas?

Het verhaal speelt zich tussen 2 personages, Lucas en Ana. De auteur heeft de personages goed uitgewerkt. Het verdriet van Ana dat ze zich niet goed in haar vel voelt in haar huwelijk.
Ook Nick en de vrouw van Lucas spelen een rol in het verhaal.
Je verwacht een feelgood roman maar ik moet zeggen, er komt ook veel spanning bij kijken in het boek. Het gaat al meer naar het begin van een thriller.
Verschillende thema’s zijn in het verhaal opgenomen, depressief, overspel, manipulatie, liefde, romantiek…
Geen lange hoofdstukken en mooie schrijfstijl.
Soms krijg je ook zinnen of stukken waar de auteur humor in het verhaal gebracht heeft en dat maakt het lezen er nog leuker door.
Kortom een feelgoodroman met een tikkeltje meer.

Meer recensies van cindy2010