Familie geheim

cindy2010 29 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover spreekt voor zich, een omgevallen glas rode wijn en rozenblaadjes op een tafel.

We volgen Chloé die onlangs haar vader verloor en die nu zijn huis gaat opruimen. Ze heeft geen hulp van niemand nodig zelfs niet van haar geliefde. Tijdens het opruimen komt ze een foto tegen van haar vader met nog een ander meisje op en dat meisje lijkt op haar vroegere jeugdvriendin Madelief die verdwenen is. Chloé heeft wel een probleem, ze drinkt te veel wellicht om haar gedachten of emoties wat naar de achtergrond te verdrukken. Ze voelt haar niet goed in haar vel.
Gaat Chloé de persoon op de foto vinden en wie is dat meisje? Is het haar jeugdvriendin Madelief?

Het is een leuk verhaal dat je zo tussendoor kan lezen. Een dun boekje. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Chloé. Daardoor voel je wel goed haar pijn en verdriet om het verlies van haar vader en vroegere vriendin. Het verhaal bestaat uit korte zinnen en korte hoofdstukken, daardoor heb je soms het gevoel dat het verhaal wat verwarrend niet altijd te vatten overkomt. Dat gevoel had ik allezins.
Er komen wel veel thema’s in voor, alcoholverslaving, verdriet, rouwen om iemand, liefde en haat.
Een leuk boekje als tussendoortje…

Meer recensies van cindy2010