Veel spanning

cindy2010 08 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover geeft 3 half opgebrande lucifers weer die op iets hout liggen.

Het begint bij Gert die in een burn-out zit en niet goed weet wat hij wilt doen met zijn leven. Zijn vrouw Kristien stelt voor dat ze naar het platteland verhuizen, de stilte gaan opzoeken. Dochter Lore heeft daar in het begin niet veel zin voor, maar draait toch bij.
De verhuis naar Limburg verloopt goed.
Lore wordt dolverliefd op de staljongen Leo die op de paarden van hun buren past.
Hun buren Jean-Paul, een huisarts op pensioen en zijn vrouw Bernadette een plastisch chirurg lijken op het eerste zicht leuke gewone mensen. Maar zoals we weten, schijn bedriegt al eens.
Jean-Paul en Bernadette zitten in de organenhandel tot ver in Colombia. Ze hebben mensen in Colombia die mensen voor hen zoeken die organen willen afstaan voor een som geld.
Maar na een operatie is er een persoon die overlijdt door complicaties en vanaf dan gebeurt er heel veel in het verhaal

Ik heb het boek heel graag gelezen, korte hoofdstukken. Auteur heeft een vlotte schrijfstijl. In het begin begint het verhaal rustig en denk je wat gaat er nog komen maar vanaf dat Kristien en Gert de buren leren kennen, gebeurt er veel en zit de spanning er goed in en dat blijft tot het einde. De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt.
Ik hoop eigenlijk toch een klein beetje op een vervolg, want ik wil wel weten hoe het verder gaat met sommige personages. Worden ze gevat? Of kunnen ze een ander leven opbouwen? Krijgen ze wroeging?
Kortom een heel goed spannend boek dat je zeker moet lezen.

Meer recensies van cindy2010