Geen zorgzame moeder

cindy2010 22 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover is mysterieus, een staande vrouw en felle lichten van een auto die naar de vrouw schijnen.

Natalia, een weddingplanner die in Italië woont krijgt bericht van haar moeder Hellen dat haar zusje Tara overleden is. Natalia vliegt onmiddellijk naar Nederland. Momenteel zit ze toch maar in een huwelijkscrisis, haar man Lorenzo heeft haar bedrogen en ze weet niet goed of ze nu nog verder wil met hem.
Als Natalia het schriftje van Tara vindt, krijgt ze heel duidelijk mee dat Tara geen zelfmoord heeft gepleegd en gaat ze op onderzoek uit.
Ze wilt weten wat er met Tara is gebeurd.
Haar moeder laat het allemaal maar wat passeren. Ze vertelt Natalia wel dat Tara enorm op zoek was naar haar vader Rory. Natalia is van een andere vader Tristano waar haar moeder ooit mee getrouwd was en die alles voor zijn gezin deed, maar vaak voor zijn werk weg was.
Het wordt dus een helse zoektocht voor Natalia hoe Tara gestorven is.

Vlotte schrijfstijl van de auteur. Geen te lange hoofdstukken. Was de eerste keer dat ik iets van deze auteur las. De hoofdstukken verlopen tussen het verleden van de moeder, het heden van de dochter en dan kom je ook nog te weten wat er in het schriftje geschreven staat door Tara, en dat is soms wat moeilijker om te volgen vind ik. Wel leuk einde gevonden van de auteur, maar ik miste zelf toch nog wat meer spanning naar het einde toe. Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening. Een verkeerde keuze van de moeder heeft geleid tot deze verhaallijnen. Thema’s als liefde, haat en bedrog komen er zeker in voor.

Meer recensies van cindy2010