Verbluffend tot het einde

cindy2010 12 april 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover heeft al iets mysterieus, een verlaten ruimte waar je een trap ziet staan en waar het zonlicht binnen schijnt.

Amy een nieuwe inspecteur komt bij het team werken van Rani. Het team krijgt een opdracht. Er is een meisje Sadi met Haiwitaanse roots vermoord.
Als Amy op de plaats delict komt, krijgt ze een déjà vu. Haar vriendin Phoebe is op dezelfde manier 20jaar geleden vermoord. Is dezelfde dader terug of is er een copycat in de buurt?
Er volgen nog moorden en het team moet alles op alles zetten om de dader te vinden. Amy denkt direct aan het vriendje van haar vroegere vriendin en ze probeert ook het team te overtuigen dat hij de dader is. Maar is hij wel de dader?

Het is het 22ste deel in de Rani Diaz serie. Je kan dit deel ook gemakkelijk alleen lezen. Maar wat voor een geweldig verhaal heeft de auteur geschreven. Het houdt je van de eerste bladzijden in de macht tot de laatste bladzijden. Eigenlijk vond ik het spijtig dat het boek uit was. Ik kan niet wachten op een volgend verhaal van deze auteur.
Je kan je zo inleven in het verhaal, de personages. Ze heeft een leuke vlotte schrijfstijl, de hoofdstukken zijn niet langdradig. Elke keer als je denkt, nu zijn we er, komt de auteur met een nieuwe wending over de brug. En het past allemaal mooi in het verhaal, spanning, sensatie en een heel hoog thrillergehalte.
Kortom, een boek dat je moet gelezen hebben.

Meer recensies van cindy2010