Leuke feelgood

cindy2010 26 april 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover spreekt voor zich. Een kapperszaak met daarin 2 mensen.

Lara en Boyd zijn al lang maatjes, ze werken samen in het kapsalon van Do en Dye van de irritante baas Jules.
Ze vinden op een dag een leegstaand pand en Lara ziet direct de mogelijkheden om een eigen kapperszaak te beginnen. Ze krijgen veel hulp van de broer van Lara, Mick.
Ze geven allebei hun ontslag maar voor Boyd is het moeilijker dan ze dachten. Jules dreigt met kosten en rechtszaken als Boyd weggaat bij Do en Dye.
Lara ontmoet op een dag de stille fietsenmaker Thijs en ze vindt hem wel leuk. Thijs zit met een rugzakje, een ongeluk dat 6j geleden gebeurd is en waarvan hij de gevolgen nu nog draagt.
Ze komen stilletjes naar elkaar toe tot Thijs op een dag aan Lara verteld hoe het ongeluk gebeurd is en op welke dag.
Haar wereld stort in, want ze denkt dat haar broer Mick waar ze een super band mee heeft, er iets mee te maken heeft. Ze vraagt aan Mick wat hij 6j geleden heeft gedaan in zijn zatte bui. Lara vindt dat Thijs het moet weten en vertelt het hem. Thijs weet niet hoe hij dit moet verwerken en krijgt hulp van zijn broer Bas.
Komt dit voorval tussen Lara en Thijs in te staan?

Ik vind het een leuk verhaal, komen veel thema’s in voor. Vriendschap, dronkenschap, liefde, rugzakjes,…
Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Lara en Thijs, je kan volgen hoe ze zich voelen en wat ze denken. Mooi uitgewerkte personages en niet te veel. Je voelt je direct verbonden met ieder van hen.
De auteur heeft een vlotte schrijfstijl, het zijn geen lange hoofdstukken en ze lezen vlot.
Echt een aanrader van een feelgood roman dat je als tussendoortje kan lezen.

Meer recensies van cindy2010