Spannend

cindy2010 15 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover heeft al iets mysterieus. Een man met een geweer in zijn arm die wandelt over een paadje.

Mikhail Kuznetsov, een Russische officier wordt uit zijn functies ontheven omdat de missie niet gelukt is, hij krijgt een lagere rang. Mikhail is in zijn ego gekrenkt en wil wraak nemen op iedereen die zijn missie heeft doen mislukken.

Het eiland Åland wordt opgeschrikt door een aantal plofkraken op geldautomaten.
Eeva en haar recherche team moeten zich bezig houden met deze zaken.
Als er nadien enkele mensen verdwijnen die meegeholpen hebben bij de vorige Russische missie, begint Eeva na te denken en roept ze de hulp in van haar collega Jacob. Dit wel tegen de zin van zijn vrouw Kerstin.

Je kan heel goed de woede van Mikhail voelen in het boek. Dat is het enige wat voor Mikhail telt, wraak.
Elk personage is goed uitgewerkt in het boek. Het is van in het begin spannend en dat blijft zo tot op het einde. Het einde wordt door verschillende mensen verteld, elk vanuit hun standpunt. Het zijn korte hoofdstukken.
Je krijgt een heel mooi beeld van het eiland.
Eeva heeft het soms moeilijk en heeft vragen waar ze voor haar eigen een antwoord moet op zien te vinden.
De voorloper was het boek Doelwit Åland.
Maar je kan dit boek ook heel goed apart lezen. Ik heb dit ook gedaan en kon goed volgen qua personages, die allemaal in dit boek terug keren.
Het was voor mij een wat open einde, dus hopelijk komt er nog een derde deel. Want ik wil wel weten hoe het verder afloopt. Krijgt Mikhail Eeva en Jacob nog te pakken?

Meer recensies van cindy2010