Goeie thriller

cindy2010 15 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.
De cover geeft een meisje/vrouw weer die op haar rug doodstil in het water ligt.

Hester is eigenaresse van een zeilschool. Haar zoon Jort en dochter Silke werken er ook als instructeurs.
Haar dochter Insa is 2jaar geleden op een gruwelijk manier om het leven gekomen. Ze hebben nooit de dader gevonden.
Haar huwelijk is door deze omstandigheid op de klippen gelopen. En ze heeft moeten vechten om haar zeilschool terug rendabel te maken. Nu zijn er terug kampen en kan ze haar daar wat aan optrekken. Dit is wat ze het liefste doet, les geven aan kinderen.

Als er tijdens zo een kamp een meisje wordt vermoord en nog een ander zwaar gewond geraakt, twijfelt Hester geen moment en is ze er zeker van dat de dader van haar dochter terug is.

Maar is de dader terug? Of speelt er toch nog iets anders af?

Hester doet haar verhaal van hoe ze zich voelde van als haar dochter weg was tot ze haar gevonden hebben. En je voelt ook echt de angst en het verdriet in het boek. Is goed weergegeven door de auteur. Er volgen hoofdstukken van het verleden en dan nu over het heden doorheen het boek. Ook Timo de beste vriend van haar dochter Insa doet zijn verhaal. Hoe hij zich voelt en wat zijn geheim is dat hij al 2jaar meedraagt.
Het verhaal wordt echt stilletjes aan opgebouwd en het einde was zeer verrassend, had ik niet zien aankomen. Dus dan is de opzet van de auteur zeer geslaagd. Het is een boek dat vlot leest, als je er in begint wil je het ook weten wat de volgende stap is…een goeie thriller van deze auteur.

Meer recensies van cindy2010