Cujo

Corina 16 september 2021
Recensie Cujo Stephen King

Met onze leesclub lazen wij Cujo.
#samenlezenwestephenking

Samenvatting:

In Cujo, de bestseller van meesterverteller Stephen King, laat een monsterlijke hond een spoor van angst en terreur achter. Het rustige Castle Rock is de woonplaats van de familie Camber en hun hond Cujo, een reusachtige sint-bernard en de beste vriend die de tienjarige Brett Camber ooit heeft gehad. Maar hierin komt op ingrijpende wijze verandering als Cujo in een grot een beet oploopt van een vleermuis, een ernstig zieke vleermuis...

Wat ik er van vond:

Ik kende alleen de film Cujo van jaren terug. Ik vond de film toen de tijd heel spannend.

Het boek viel me toch een beetje tegen, ik had verwacht dat het meer over Cujo zou gaan. Maar het verhaal wijkte vaak af, en werd daardoor wat langdradig.

Maar er zaten ook zeker hele spannende scenes in, vooral het begin en einde was spannend. Het middenstuk had wat ingekort mogen worden.
Ik ga binnen kort de film maar weer eens kijken, en dan leuk om te vergelijken met het boek.

Meer recensies van Corina