De Spionne

Corina 24 maart 2024
Het verhaal:
Voormalig sponne Maggie kwam naar het kustplaatsje Purity om een nieuwe start te maken en haar verleden achter zich te laten nadat een missie tragisch mislukte. Tegenwoordig leeft ze in alle rust op haar kippenboederij.Maar wanneer ze een lichaam op haar oprit vind, weet ze dat de geesten uit haar verleden haar opnieuw komen kwellen.

Wat ik ervan vond:
Dit was mijn eerste boek van Tess Gerritsen, ik las hem samen met de leesclub van Hebban.
Ik vond het verhaal goed, zat zeker goed in elkaar. Je leest in het heden, maar blikt ook terug op het verleden. Dat vind ik altijd wel prettig bij een verhaal. Geeft net wat extra dimensie aan een verhaal.

Hoofdpersoon Maggie is goed uitgewerkt en je komt genoeg over haar te weten. Ook over haar verleden, doormiddel van flashbacks.Bij de andere personages miste ik af en toe de nodige informatie.
De schrijfstijl is prettig en beeldend. Maar sommige scene's vond ik te beschrijvend.Dat is jammer! Sommige stukjes hadden geskipt kunnen worden dan had het verhaal wat meer vaart gehad. Soms werdt het langdradig en saai.

Het verhaal is verder goed opgebouwd en uitgewerkt, maar voor mij miste wel de spanning. Ik vond het dan ook meer een roman dan een thriller. Alleen het einde vond ik wel heel spannend. Daardoor ben ik wel weer benieuwd naar deel twee.
Maar dan hoop ik wel op wat meer spanning.Zeker geen slecht verhaal, maar ik had er wel meer van verwacht.

Meer recensies van Corina