Mooi en aangrijpend verhaal

Corina 11 september 2022

Daar waar de rivierkreeften zingen
Delia Owens
Roman

Het verhaal:

Kya Clark is in haar eentje opgegroeid in het moeras van Barkley Cove in North Carolina, afgesloten van de bewoonde wereld. Om zichzelf te onderhouden ruilt ze vis, en groenten uit haar moestuin voor andere levensmiddelen. Ze voelt zich er thuis, beschouwt de natuur als haar leerschool. Maar als ze in aanraking komt met twee jongemannen uit de stad ontdekt ze dat er ook een andere wereld is. Wanneer een van hen dood wordt gevonden, valt de verdenking onmiddellijk op Kya.

Wat ik ervan vond:

Dit boek was een ware hype! Overal zag ik hem voorbij komen, en ik moest hem gewoon lezen. Ik wilde welleens weten waarom iedereen hem zo goed vond.

In het begin dacht ik echt waarom vind iedereen dit zo mooi? Ik had echt moeite om in het verhaal te komen.
Maar eenmaal verder in het verhaal ging ik het boek steeds meer waarderen.
Vooral de hoofdpersonage Kyra is zo mooi omschreven. Een heel mooi en levensecht personage.

En het verhaal is mooi en vooral heel beeldend omschreven. De auteur schrijft ook alles heel gedetailleerd waar ik soms wat moeite mee had. Het maakt het verhaal daardoor veel meer beeldend, en vooral de omgeving waar het zich afspeelt. Maar het minpunt vond ik dat het daardoor soms wat langdradig was.

Maar uiteindelijk heb ik erg genoten van dit verhaal. Het is een verhaal wat je bijblijft en niet snel vergeet.
Emotioneel, krachtig en vooral heel beeldend verteld. Met een personage die je in je hart sluit.
Ik ben nu heel benieuwd naar de film.

Meer recensies van Corina