Het mooiste meisje was een jongen

@darren_beau
Diana Stribos
@justpublishers
Biografie/waargebeurd

Dit boek (2002) schreef Darren samen met haar moeder. Een heel persoonlijk verhaal, intiem, kwetsbaar, herkenbaar en soms ook vol humor.

Samenvatting:

Darren wordt geboren in het lichaam van een jongen, maar al vanaf zijn vroegste jeugd wil hij niets liever dan een meisje zijn. aanvankelijk 'verstopt' hij zich in een fantasiewereld, maar meer wordt duidelijk dat hij ook in het echt leven gezien en geaccepteerd wil worden zoals hij zich voelt en zoals hij echt is.

Ondanks tegenwerking vanuit de omgeving start Darren met de steun van zijn moeder een transitieproces. Stap voor stap boeken ze samen vooruitgang. Het is een overwinning wanneer hij op school meisjeskleding mag dragen. Ook mag hij als jongen − naar de meisjestoiletten.

Op de middelbare school wordt Darren enorm populair. Jongens vechten om Darrens aandacht. Maar hoe reageren dezelfde jongens die verliefd op haar zijn als ze ontdekken dat het mooiste meisje van de klas in werkelijkheid een jongen is?

Wat ik er van vond:

Ik lees het liefst biografiën en waargebeurde verhalen omdat deze verhalen echt zijn en je helemaal kan op gaan in het verhaal. Zo ook bij dit verhaal van Darren.

Het verhaal is kwetsbaar, intiem maar ook humor onbreekt niet in dit persoonlijke verhaal. Darren omschrijft alles heel duidelijk van begin tot eind en haar gevoelens komen goed over waardoor je helemaal op gaat in het verhaal.
Het is informatief maar ook echt een eye opener! Echt een goed boek voor jongeren die met dezelfde gevoelens worstelen, of voor mensen die graag wat meer over dit onderwerp willen weten.

Het is duidelijk en vlot geschreven en met een goede dosis humor.
Ik heb genoten van dit mooie maar ook intieme verhaal. En ook de complimenten voor Diana de moeder van Darren wat een powervrouw!

Meer recensies van Corina