Duister, complex en onvoorspelbaar

Corina 28 februari 2024

'Duister en niets is wat het lijkt"
En op het laatst vallen alle puzzelstukjes samen.

Ik ben al een tijdje groot fan van Lisa Jewell. Van haar thrillers. Dit is haar vijfde thriller en deze staat zeker in mijn top 3. Waarom ik van haar thrillers hou? Mysterieus, onvoorspelbaar, verknipte personages, en altijd een onverwacht einde.

Het verhaal:

Podcastmaker Alix ontmoet tijdens haar verjaardagsfeestje Josie Fair. Toevallig zijn ze op dezelfde dag jarig en ook nog even oud. Als ze elkaar later weer treffen, denkt Josie een interressant verhaal voor Alix podcast te hebben. Alix stelt een proefinterview voor. Josie blijkt een nogal complex leven te hebben, en hoe dieper Alix graaft hoe meer ze te weten komt over Josie en over haar duistere geheimen. Maar wie is deze vrouw eigenlijk? En wat heeft ze gedaan?

Wat ik ervan vond:

Ik vond dit weer een geweldig verhaal! Duister, complex en zo onvoorspelbaar! I love it!
Ik hou ervan om helemaal opgeslokt te worden in een verhaal en ik hou ervan om te brainstormen hoe een verhaal nu in elkaar zit.

Dit verhaal houdt je bezig, en je hebt allerlei scenario's in je hoofd en op het einde vallen alle puzzelstukjes samen.
En de personages weer heel goed uitgewerkt en lekker verknipt.
Als je van psychologische thrillers met een twist houdt zeker een aanrader!

Meer recensies van Corina