Marloes en Pardoes gaan vrolijk verder

Corina 22 juli 2022
Recensie: Marloes en Pardoes gaan vrolijk verder.
@wimvandermaaten
Illustraties van: Rita van der Maaten
Kinderboek vanaf ongeveer 6 jaar
Uitgeverij: Lectio Qualis

Ik mocht eerder al deel 1 lezen en recenseren Het land van Marloes en Pardoes.
In dit 2e deel verhuizen de kleinkinderen van opa plotseling naar een ander land.
Hij belooft daarom alle avonturen van Marloes en Pardoes op te schrijven, en die per mail te versturen.
Eerst beleven ze avonturen op de groene planeet. Maar als ze een professor ontmoeten verandert alles. Ze worden naar blauwe planeet geschoten. Op de blauwe planeet beleven ze allerlei avonturen. En uiteindelijk komen de kinderen bij opa in Amsterdam terecht.

Wat ik er van vond:

Leuk om weer over Marloes en Pardoes te lezen! Ik ken ze natuurlijk al van deel 1
Het is een heerlijk avontuurlijk boek waarin de kinderen veel beleven.
Ze komen echt op allerlei mooie en ook gekke plekken terecht.

Er gebeurt dus veel in het verhaal, veel informatie. Veel spannende momenten.
Maar wat leuk is is dat elk avontuur apart te lezen is, dus als kort verhaal.
Het boek is heel leuk om voor te lezen, en voor de oudere kinderen leuk om zelf te lezen.

Wat het natuurlijk helemaal af maakt zijn de mooie illustraties van Rita van der Maaten. Ik heb weer genoten van de avonturen van Marloes en Pardoes!

Meer recensies van Corina