Het onzichtbare leven van Addie

Cottenier Ina 12 maart 2024
Bid noot tot de goden die na het donker antwoorden.

Adeline (Addie) La Rue wordt in 1917 uitgehuwelijkt aan Roger maar Addie wil niet trouwen, ze wil een leven in vrijheid en in haar wanhoop bidt ze tot de oude goden en vergeet dat de schemering valt en sluit ze een deal met de verkeerde god namelijk de Duisternis. Ze is gedoemd en Luc de duisternis wil haar ziel. Addie kan niet sterven, zal zich door niemand herinnert worden en zal een eenzaam leven leiden tenzij ze haar ziel aan hem geeft. Ze reist de wereld rond met Luc de duisternis op haar hielen.en kan zich aan niemand binden, ze wordt keer op keer vergeten, dag na dag, jaar na jaar , eeuw na eeuw tot ze in een boekenhandel Henry ontmoet. Hij herinnert haar!
Wat een verhaal, het leest als een trein en ik bleef tot het einde geboeid lezen.

Meer recensies van Cottenier Ina