Prachtig !

Cottenier Ina 22 november 2019
Heden:
Alles begint in het heden als Bart en Julie in Opglabeek gaan wonen en kennis maken met een oude man en zijn vrouw namelijk Leon en Anna. Wanneer Leon sterft zijn zijn laatste woorden aan Bart "een brief en een manuscript". Dan erven zij de boeken van Leon.

Dit verhaal gaat over de liefde tussen de dochter van een notaris Ilde en een boerenzoon Hendrik. Maar het leven in de jaren 1800 is geen rozegeur en maneschijn. Hendrik doet er alles aan om in de gunst te komen van Notaris Lemmens , de vader van Ilde om later te kunnen trouwen met zijn dochter. Hij ziet het allemaal voor zich, hij kan verder studeren voor dokter of in de rechten en kan zo zijn diploma behalen om dan later te helpen bij de notaris. Maar dan slaat het noodlot toe en sterft de vader van Hendrik. Kunnen Ilde en Hendrik hun relatie tot stand houden nu Hendrik zijn studies moet stopzetten en het werk verder zetten op de boerderij? Vader Lemmens heeft natuurlijk andere plannen met zijn dochter met de nodige gevolgen van dien.

Mijn mening: Ik waan mij echt in een waargebeurd verhaal en zou zo naar de abdij van Clerveaux rijden om zelf het onderzoek over te doen door de ogen van Leon en Anna.

Meer recensies van Cottenier Ina