Sorry is such a lovely word

Cottenier Ina 22 november 2019
Bianca is een alledaags kind uit een gescheiden gezin, ze woont bij haar moeder en haar broertje dat maar een "half hart" heeft. Een broertje dat alle aandacht krijgt van haar moeder. Voor haar moeder is Bianca maar een meisje met een gebruiksaanwijzing.

Soms is de prop in mijn keel heel klein, soms is hij er niet.
Heel soms is hij reusachtig, nu is het heel soms. Pag 68

Bianca is stil en praat niet veel en verdwijnt geregeld naar haar schuilplaats achter het kippenhok bij de buurvrouw om alleen te zijn met haar gedachten, haar doos met knipsels en schriftje.

Er is niks mis met zwijgen. Er is niks mis met in je eentje zijn en in je eentje aan dingen denken. Het is volgens mij zelfs goed. Je moet oefenen in alleen zijn, en om op een dag met z'n tweeën alleen te kunnen zijn. pag 72

Dan komt Jazz spelen, een vriendje van haar broer Alan maar zijn moeder is nu net de favoriete actrice in Bianca haar lievelingssoap "Hier bij ons" . Met communicatie is Bianca niet bekend en de toenadering tot Billie loopt wat stroef maar toch krijgt ze aandacht. Maar steeds vergelijkt Bianca haar leven met het leven van Billie in de soap bijvoorbeeld wanneer Billie haar halfzus meespeelt maar niet geliefd is bij het publiek en al na 6 weken 'weggebonjourd' wordt. Afgedankt , afgeschreven zoals Bianca niet meer ieder weekend naar haar vader en Cruz mag wegens haar gedrag.

Als je iets doet, doe je het voluit en helemaal, of helemaal niet. Half bestaat niet. pag 121

En Bianca bloeit open. Ze maakt haar tekening af met de woorden Sorry.

Slot : Tegenwoordig heet iedereen Sorry.

Meer recensies van Cottenier Ina