Een historische roman vol sterke vrouwen die je niet loslaat

Cynthia 10 april 2022
Samen met een groep enthousiaste lezers mocht ik meedoen met de leesclub van de Rozentuin.
In de rozentuin lees je het verhaal van verschillende vrouwen rond 1895 in Londen. Je leest over Otty, Mabs en Olive. Alle drie vrouwen leven in een andere stand, maar toch hebben ze vele overeenkomsten.

Als wiskundige viel mij één zin in het bijzonder op:
"Je zou hen het beste kunnen omschrijven als een ingewikkelde wiskundige vergelijking waarin Mabs hard haar best deed om de constante te zijn." (p 198).

Het is een boek waarin ik mij volledig kon verliezen. Door de fijne en makkelijke manier van schrijven die Rees gebruikt heb je alle tijd om je volledig te focussen op het verhaal. Je leest over de mooie en minder mooie momenten in het leven en tussen alle levensverhalen kom je achter een groot geheim.

Het boek was voor mij veel te snel uit, ik zou nog graag meer over deze drie vrouwen willen lezen. Kortom; een heerlijk boek om je in te verliezen. Van mij 5 sterren.

Meer recensies van Cynthia