Helen Grace is terug

Cynthia 20 augustus 2021
Deel twee in de Helen Grace serie. Het is een tijdje geleden dat ik deel 1 (Iene miene mutte) heb gelezen en ik moest dus even weer in het verhaal komen. Gelukkig wordt er af en toe in deel twee wel terugverwezen, maar toch had ik het nodig om even de samenvatting van deel 1 op te zoeken.

Eenmaal weer terug in de wereld van Helen Grace, bij het politieteam Zware misdrijven in Southampton, gaat het goed. De schrijfstijl van Arlidge vind ik erg fijn. Er worden korte hoofdstukken gebruikt en je kijkt mee met verschillende personages. Dit is ook direct soms een minpuntje van het boek. Ik merkte dat wanneer ik lange tijd achter elkaar las het goed ging, maar voor korte momenten lezen was dit niet mijn boek. Daarvoor zijn er teveel verhaallijnen en personages.
De schrijfstijl zorgt er ook voor dat je je goed kunt inleven in de personen en in het verhaal. Nog wat extra diepgang in de gedachten van Helen Grace had van mij wel gemogen, maar wie weet komt dat in volgende delen nog.

Ik ga zeker deel 3 van deze serie nog eens lezen.

Meer recensies van Cynthia