Romantisch verhaal met diepere lagen

Cynthia 27 juni 2023
Wat zou er gebeuren wanneer je je standaard rituelen gaat veranderen? Als je cappuccino gaat drinken in plaats van groene thee en sterker nog; als je niet de afslag naar je werk neemt, maar gewoon rechtdoor rijdt op de rotonde?!
Hiermee begint het boek over Audrey. Een heerlijk romantisch verhaal met zeker ook diepere lagen erin verstopt.

Door de schrijfstijl van Chantal van Gastel kon ik goed met Audrey meeleven. De korte zinnen en het makkelijke taalgebruik, zorgden ervoor dat er geen afleiding was en je je alleen maar op het verhaal hoeft te focussen. De langere hoofdstukken werkten voor mij niet helemaal mee, al snap ik uiteindelijk wel waarom de auteur hier bij dit boek voor gekozen heeft.

De uitgebreide beschrijvingen en de kaarten voor en achter in het boek, hebben ervoor gezorgd dat ik nog beter in het verhaal kon duiken.

Ik merkte bij vlagen dat ik helemaal in het verhaal zat en door wilde lezen, maar op andere momenten vond ik het lastiger om het boek weer op te pakken. Wanneer je dat echter eenmaal doet, zit je er direct weer middenin. Chantal zorgt ervoor dat het niet alleen maar een romantisch liefdesverhaal is. Er worden onderwerpen besproken die je aan het denken zet en waarvan je op sommige momenten een brok in je keel krijgt.

Op zoek naar een romantisch verhaal waarin ook serieuzere onderwerpen niet geschuwd worden? Dan is dit zeker een aanrader.

Meer recensies van Cynthia