Een verhaal met vele kanten

Cynthia 27 februari 2023
“Wat een bizar boek” zei ik tegen mijn man toen ik dit boek dichtsloeg. Dat is nu enkele weken geleden en het boek blijft in mijn hoofd zitten. Zeker in positieve zin.

Isaac zit in een moeilijke periode van zijn leven en precies in deze periode ontmoet hij diegene die hij nodig heeft; een nieuwe vriend. En vanaf dit punt wordt je als lezer meegetrokken in een ontroerend avontuur. Een verhaal over rouw en verdriet, met een lach en een traan, over vriendschap en hoop.

Bij het zien van de cover had ik mijn twijfels, gelukkig heb ik mij hier over heen gezet, want dit boek had ik niet willen missen. Het boek doet een groot beroep op je fantasie en inlevingsvermogen, maar de schrijver zorgt ervoor dat dit gemakkelijk wordt. Je leeft mee met Isaac, je voelt het verdriet, de wanhoop, de eenzaamheid. Aan de andere kant voel je de warmte die ontstaat wanneer hij zijn nieuwe vriend ontmoet, familie die hem niet in de steek laat en de hoop die er, ondanks alles, is en blijft.

Dit verhaal laat je niet meer los; zeker een aanrader om je mee te laten slepen.

Meer recensies van Cynthia