De jachtpartij, tot het einde spannend

Danielle 09 december 2019
Recensie “ De Jachtpartij”

Oudejaarsavond 2018

Een groep vrienden gaat gezamenlijk een weekend weg om oud en nieuw te vieren in een prachtige Villa in de Schotse Hooglanden. Even heerlijk weg uit de stad met al zijn drukte en beslommeringen.

De groep vrienden kennen elkaar al jaren. Sommige zelfs vanuit de basisschool en andere zijn aanhang en er is inmiddels ook een baby bij. Elke jaar regelt 1 persoon uit de groep dit uitje.

Aangekomen na hun reis worden ze door de jachtopzichter naar de Villa gebracht. Daar wacht hun ook de verassing dat ze de villa niet geheel tot hun zelf hebben maar dat er nog een stel aanwezig is.
Verder zijn in de Villa Heather de beheerster Lain de klusjesman en Doug de jachtopzichter aanwezig.

Tijdens het verblijf in de villa kom je er achter dat de groep niet meer zo hecht is en dat er van alles speelt tussen de personen.
Dan blijkt 1 van de personen te zijn vermoord. Helaas kan de politie nog niet komen omdat de villa ingesneeuwd is en dus onbereikbaar.
De vraag luid dus wie is er vermoord en door wie.

Lucy Foley heeft er voor gekozen om ons tot op het laatst in spanning te laten zitten wie er vermoord is en wie de dader is.
In een tijdsbestek van 4 dagen ( door elkaar maar absolute niet hinderlijk) kom je meer over de hoofdpersonen te weten en wat er precies speelt.
Door elke hoofdstuk een ander hoofdpersoon in de ik vorm te laten vertellen wat hij of zij voelt, denkt en doet blijft het spannend.

Het is zo geschreven dat je echt elke keer verder wilt lezen en wilt weten wat er gaande is. Het is niet mega spannend en heeft veel weg van Agatha Christie maar is wel echt een boek wat je uit wilt hebben.

De kaft zo heerlijk anders, knal geel met rode letters en een hertenkop vond ik al een trigger op zich.

Voor mij krijgt het boek 4,5 ster ( van de 5)

Meer recensies van Danielle