“Morgenrood”

Daniii 08 oktober 2020
Het boek Morgenrood is het vierde boek in de Twilight-serie. In het boek wordt het verhaal verteld van Bella Swan, haar grote liefde Edward en haar beste vriend Jacob Black.

Na een roerig jaar vol verleidingen, verlies en strijd staat Bella voor een ultiem keerpunt. Ze gaat trouwen met haar grote liefde Edward. Tijdens haar romantische huwelijksreis blijft Jacob thuis achter met een gebroken hart. Maar de grote schok komt als Edward en Bella erachter komen dat Bella zwanger is.

Het verhaal van Morgenrood wordt verteld in verschillende boeken. Boek 1: Bella, boek 2: Jacob en boek 3: Bella. Ik vind het leuk om zo een beeld te krijgen van Jacob zijn gedachten, maar het liefste lees ik het verhaal vanuit Bella haar perspectief.

De schrijfwijze van Stephenie vind ik erg fijn, ik kan mij goed inleven in de personages. Het verhaal leest makkelijk weg. Wat ik jammer vind aan dit boek is dat het aan het einde een beetje langdradig wordt, het kost mij dan veel moeite om het boek weer op te pakken en verder te gaan lezen.

Morgenrood is een goede combinatie van romantiek met een klein beetje spanning, maar vooral met een bovennatuurlijke twist. Het is een erg meeslepend verhaal en je gaat je erg inleven in de personages. Voor de fans van de eerdere Twilight boeken is dit zeker een aanrader!!!!

Meer recensies van Daniii